Epitevgma Robotics, Nicosia 2. dan

Други дан тренинга из роботике био је посебно интересантан јер се састојао из више врло динаминчних целина – програмирање робота, тестирање рада, и коначно – такмичење. 

За програмирање робота, сваки тим је користио специјалзивани софтвер компаније који поседује опцију графичког блоковског програмирања, што је посебно погодно за почетнике у програмирању, и она са мањим искуством. Помоћу графичких инструкција, тимови превлаче програмске блокове на радни простор, и пребацују програм у контролер робота. На овај начин учесници тренинга су препознали основне принципе програмирања и применили их у пракси, програмирајући објектним путем начин кретања робота. За напредне програмере, постоји могућност директног рада у програмском језику Java. С тим у вези, први задатак био је програмирање кретања робота, односно конфигурисање џојстика.  

Након тога, сваки тим је имао задатак да се мобилним телефоном повеже на контролер робота, и изврши конфигурацију елемената на станици – пре свега серво мотора. Све ово смо такође извршили следећи конкретна упутства из пдф туторијала на енглеском језику. Након успешне конфигурације и програмирања, сваки тим је преносио програме у контролер робота. По успешно обављеном послу, задатак сваког тима је био да испроба начине за покретања робота и радних елемената на роботској станице (нож, клапна) уз помоћ џојстика, и на лицу места отклони све недостатке, уколико их има. 

Коначно, најзанимљивији део целог дана био је такмичење у управљању роботима. Такмичили су се 4 тима по принципу – свако против свакога. Тимови су у оквиру сваког такмичења имали по неколико задатака – да ножем поцепају балон, изгурају цилиндрични предмет на задату површину, да пређу препреку, и да угурају лоптице у одређени простор. Тим који први заврши посао требао је да попне свог робота на одређену површину све док судије не означе крај такмичења. На овај начин ученици су демонстрирали своје знање у управљању роботима, тимски рад, планирање стратегије и наредних потеза у игри. 

Scroll to Top